Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools
  • Home
  • Onze school
    • Ons onderwijs
    • Ons team
    • Rots en Water
  • Ouders
    • Verkorte schoolgids 2022-2023
    • OC
    • MR
    • Social Schools
  • Dalton
    • Dalton onderwijs
    • Creatief en kunstzinnig
  • Praktische info
    • Jaarkalender
    • Schooltijden
    • Gymtijden
    • Ziek melden
    • Verlof aanvragen
    • Vakantieoverzicht
    • Rondleiding/Inschrijving
    • Ouderportaal Social Schools
  • Contact
  1. Home »
  2. Dalton »
  3. Dalton onderwijs »
  4. Verantwoordelijkheid en Reflectie

Verantwoordelijkheid en Reflectie

Leerlingen leren op school een eigen keuzevrijheid te hanteren, waarbij zij zelfverantwoordelijk zijn voor hun (leer)gedrag. De opgegeven leerstof en de eisen die daaraan worden gesteld, de tijdslimiet en de schoolregels vormen de grenzen waarbinnen de leerlingen hun keuzevrijheid leren gebruiken.

Wij bieden de leerlingen ruimte voor een verantwoorde keuze bij het verwerken van de leerstof. De begeleiding van de leraren is gericht op het leerdoel: leerlingen zich verantwoordelijk te laten voelen voor het eigen leren. Leerlingen krijgen de ruimte om te experimenteren, maar worden tegelijk ook geconfronteerd met de relatie tussen wat ze doen en wat dat oplevert. Dat is voor leerlingen een geleidelijk leerproces, waarin zelfkennis en zelfinschatting een grote rol spelen. Door leerlingen een zekere ruimte te bieden kunnen zij een actieve en nieuwsgierige leerhouding ontwikkelen.

Digitale magazine

Stichting Meerwerf

inloggen Ouderportaal

Kind aanmelden

Contact

Drooghe Bol 1005
1788 VA Julianadorp

0223690079
directie@vloedlijn.meerwerf.nl
Directeur: Simone Koster

Simone Koster

Volg ons!

Algemeen

© 2023, Basisschool De Vloedlijn
Onderdeel van Stichting Meerwerf

Alle rechten voorbehouden.

Intranet Meerwerf
  • Privacy statement
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools